Slechte vetten en goede vetten

Wanneer je een onderscheid wilt maken in de verschillende vetten die in de verschillende soorten voeding te vinden zit je bij dit artikel goed. In dit artikel wil ik precies uitleggen wat het verschil is tussen de goede vetten en de slechte vetten. Op deze manier kun je er precies achterkomen wat de beste keus van voeding is.

Wanneer ik het heb over de goede vetten praat ik over de plantaardige vetten, wanneer ik het echter hebt over de slechte vetten dan heb ik het over de meer dierlijke vetten. Het is vrij gemakkelijk na te gaan met welk soort vet je te maken hebt. Wanneer je te maken hebt met dierlijke vetten heb je vaak namelijk te maken met vetten die bij kamertemperatuur hard zijn zoals vet dat zich in vlees bevindt. De vetten die bij kamertemperatuur vloeibaar zijn, zijn de goede vetten in dit geval heb je vrijwel altijd namelijk te maken met plantaardige vetten. Nu het onderscheid gemaakt is kan ik precies uitleggen waarom dierlijke vetten slecht voor je zijn en waarom plantaardige vetten goed voor je zijn.

Dierlijke vetten zijn vetten waar het lichaam maar moeilijk afkan komen. Het lichaam is namelijk dol op dierlijke vetten. Omdat de dierlijke vetten het meest lijken op de menselijke vetten lijken zijn de dierlijke vetten de meest gewilde vetten voor het lichaam. Wat je als het goed is nastreeft is dat je juist geen vet meer gaat opslaan. Omdat te bereiken zul je ervoor moeten zorgen dat je meer vetten eet waar het lichaam minder dol op is. Een voorbeeld van dit soort vetten zijn de plantaardige vetten. Bij plantaardige vetten krijgt het lichaam te maken met vetten waar het minder gek op is. De wil om deze vetten op te slaan is vanuit het lichaam een stuk minder groot. De kans dat de plantaardige vetten daarom weer uit het lichaam verdwijnen is een stuk groter dan bij dierlijke vetten.

Wat je wilt is een zo laag mogelijk opslag van vetten. De zo laag mogelijk opslag van vetten kan bereikt worden, door zo min mogelijk dierlijke vetten tot je te nemen, maar de opname van vetten zoveel mogelijk te beperken tot de plantaardige vetten. Als je hier op een serieuze manier mee aan de slag gaat en dit doortrekt in je gehele voedingspatroon kun je hier grootse resultaten meeboeken. Wanneer je hier serieus mee aan de gang gaat kun je veel kilo’s afgaan vallen.

Wanneer je geïnteresseerd bent geraakt in het verschil tussen de dierlijke en plantaardige vetten gaat het de goede kant op. Als je het verschil uiteindelijk goed weet te benoemen is de kans groot dat je eerder voor een product kiest met plantaardige vetten dan een product met dierlijke vetten.

Ik wil je bedanken voor de interesse in dit artikel en heel veel succes wensen met het eten van de juiste vetten. Wanneer je deze techniek namelijk goed beheerst is een gezonde leefstijl binnen handbereik.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *