Gewicht verliezen met sporten

Er zijn simpel gezegd twee manieren om gewicht verliezen, waar sporten er 1 van is. De eerste manier die we hierin kunnen benoemen is het aanpassen van je eetpatroon. Dit moet ook altijd gezien worden als de belangrijkste manier om gewicht te verliezen. Het aanpassen van het eetpatroon is eigenlijk cruciaal en mag niet worden vervangen voor het gewicht verliezen met sporten.

Wanneer je een manier zoekt om enkel met sporten gewicht te verliezen zit je dan ook aan het verkeerde adres en kun je beter nog even verder zoeken. Ik kan je er echter wel van verzekeren dat er geen gezonde manier bestaat om enkel gewicht te verliezen door te bewegen er zal altijd iets extra’s moeten gebeuren en dat is het aanpassen van het voedselpatroon.

Het verliezen van gewicht door te sporten kan echter wel een mooie aanvulling zijn op het aanpassen van je eetpatroon. Wanneer je ervoor zorgt dat dit in orde is, raad ik je dan ook zeker aan om actief te starten met fitness (krachttraining / cardio) of een andere sport.

Aandachtspunten bij afslanken door te sporten.

Als je gewicht wilt verliezen met sporten zul je met een aantal zaken rekening moeten houden. Het is allereerst belangrijk dat je het verliezen van vocht niet gaat zien als daadwerkelijk gewichtsverlies. Wanneer je jezelf voor en na het sporten namelijk weegt zul je tot de conclusie komen dat je minder weegt na het sporten dan voor het sporten. Dit is echter niet helemaal de waarheid. Je bent onder het sporten namelijk alleen vocht aan het verliezen. Naast dat je bij het sporten gewicht verliest, gebeurd er echter iets anders. Je verliest namelijk vet en verbrandt calorieën wat betekend dat je op de lange termijn afkunt komen van de vetreserves en weer een gezond basis gewicht kunt bereiken, wat cruciaal is om het lichaam in goede conditie te houden.

Afvallen & Sport: Fit en gezond, met welke sporten?

De sporten waar je het best mee kan beginnen wanneer je van plan bent om af te vallen, zijn toch vooral de duursporten. Met de duursporten bedoel ik hardlopen, fietsen en zwemmen, maar er zijn er uiteraard nog veel meer. De sporten die ik hier noem zijn relatief lang vol te houden en de kans op blessures is bij deze sporten ook nog eens zeer klein te noemen, waardoor je op een veilige manier gewicht kunt gaan verliezen en niet te maken krijgt met blessures. Wanneer je ervoor kiest om een sport te kiezen waarbij de kans groot is op blessures kunnen je plannen namelijk wel eens wreed verstoord worden. Het zou zomaar kunnen gebeuren dat je voor een periode van een aantal weken of maanden niet kan bewegen, wat in de praktijk natuurlijk alleen maar vertraging opgaat leveren in het verliezen van gewicht.

Om het sporten daadwerkelijk succesvol toe te gaan passen als extra tool om gewicht te gaan verliezen is het maken van een plan. Je moet goed voor je zien hoe vaak per week je gaat sporten om erachter te komen hoe je de gewenste doelstellingen kunt gaan bereiken. Ik wil je bedanken voor het lezen van dit artikel en heel veel succes wensen met het gewicht verliezen door te sporten. Onthoud vooral dat de duursporten de kern moeten vormen tot het realiseren van je doelstellingen, wanneer je dit in het achterhoofd houdt kan er weinig fout gaan. Bedankt voor de interesse in dit artikel over afslanken door te sporten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *